wegwijs in verkeer 
Het Verkeershuis
 

Theoriecursus auto volgen bij Het Verkeershuis 


succesvol op weg naar je auto theorie 


Wij vinden een gedegen theorie opleiding belangrijk. Om die reden bieden we kleinschalige klassikale cursussen aan om ook je autotheorie succesvol te kunnen halen. In enkele sessies gaan we in groepjes van ca. 10 personen door de belangrijkste delen van de theoriestof en leren we je hoe je optimaal bent voorbereid. We oefenen gezamenlijk en maken proefexamens, zodat je weet hoever je bent. Omdat niet iedereen even makkelijk leert en ook de motivatie verschilt, kan je ook (optioneel) een theorieboek en onze verkeer App gebruiken. Zo kiest iedereen zijn persoonlijk aanpak en kan thuis én onderweg op eigen tempo verder met de stof. 





waarom theorie via Het Verkeershuis?



meer dan 60% zakt de eerste keer, ga dus zelfverzekerd en goed voorbereid het examen in met onze klassikale theorie opleiding 


  • Hoe eerder je theorie begint, hoe sneller je vorderingen maakt in de rijles.
  • Een goede opleiding bespaart zelfs rijlessen en voorkomt vertraging 
  • Kennis waar je écht iets aan hebt, je wordt een beter bestuurder
  • In enkele dagdelen/avonden een paar uurtjes
  • Begeleiding van een gedreven verkeerscoach die ook praktijklessen verzorgt
  • Kleinschalig, klassikaal in een groepje, je leert meer dan via zelfstudie
  • Leerzaam maar ook leuk, samen theorie oefenen en examens trainen.
  • Met boek en online theorie verkeer App, oefenmateriaal voor thuis en onderweg
  • In de buurt en betaalbaar
  • Gratis voor cursisten die praktijklessen volgen bij Het Verkeershuis
  • ook deelnemen als je ergens anders rijles hebt








Voor theorie onderwijs geldt hetzelfde als de praktijklessen. Een goede theorie opleiding kost vooral tijd en aandacht! Toch lijkt het verleidelijk om met zo min mogelijk inspanning je theorie examen te halen. Meestal zonder succes. Jongeren hebben dan een eendaagse theoriecursus gevolgd. Sommige zogenaamde ‘turbo aanbieders’ leren je vragen te herkennen en na een intensieve dag maak je bij het CBR je theorie examen. Het lijkt wel of je bijna niet meer kunt zakken. In de praktijk ligt dit genuanceerder.



  ´´ een hogere slagingskans is geen slaaggarantie ´´ ! 



Gelukkig kiezen de meeste jongeren niet voor een snelcursus.  Daarbij zijn de kosten voor een gedegen theoriecursus niet of nauwelijks hoger. Belangrijker is het voor de hand liggende nadeel van (turbo) cursussen gericht op vraag herkenning;


je kennis komt snel en is ook net zo snel weer weg!


Dat levert in de praktijk problemen op als je verkeersregels en verkeersborden niet kent. De instructeur moet je vaker uitleg geven, dat gaat ten koste van de praktijk lestijd. Bovendien heb je - zeker aan het begin van je rijopleiding - alle aandacht nodig om de auto te leren beheersen en eenvoudige verkeerssituaties op te lossen. Onvoldoende kennis van de theorie zal dan nóg meer inspanning en aandacht van je vragen.


Beheersen van je theorie maakt je een beter bestuurder, helpt je in de praktijklessen en de kosten liggen vaak niet hoger dan 2 uur praktijkles.


Daarom zullen rijinstructeurs hun leerlingen altijd adviseren om een goede theorie opleiding te volgen.






Veel (vaak kleinere) rijscholen zijn niet gericht op het aanbieden van klassikale theorielessen. Sommige bieden lesboeken en online materiaal aan ter ondersteuning van je zelfstudie. Het Verkeershuis maakt vanaf het begin een bewuste keuze om jongvolwassenen - naast de praktijkopleidingen - te begeleiden in het succesvol behalen van het CBR auto theorie examen. Ingegeven door een helaas bedroevend laag slagingspercentage!

 

De kosten van onze theoriecursus zijn slechts een klein gedeelte van de totale kosten om het rijbewijs te halen. En zijn vergelijkbaar met de zogenaamde ‘turbo aanbieders’ die enkel gericht zijn op trucjes en vraagherkenning.



hulp van de leerling App

leerling App



inhoud van de cursus

cursusinhoud




kies hier uit 3 modules

modules



praktische informatie

waar & wanneer?
meer praktische info


onze tarieven

tarieven



theorie ´op maat´

maatwerk




Het is fijn als onze leerlingen met een goede motivatie en positieve instelling beginnen. Of je nu makkelijk leert of wat meer begeleiding nodig hebt. In onze klassikale cursus proberen we de verkeerstheorie begrijpelijk uit te leggen. Veel regels zijn best logisch, maar er bestaan ook uitzonderingen. Het CBR verwacht dat je bordenkennis voldoende is en dat je ook kennis hebt van zaken die voor jou ‘nogal oninteressant’ zijn. Ook daarbij zullen we je begeleiden en tips geven hoe je hiermee het beste omgaat.

 

Vergeet niet, theorie leren doe je niet alleen voor je theorie examen maar het helpt je merkbaar in je praktijklessen. Met voldoende theorie kennis kan je meer aandacht geven aan het beheersen van het voertuig en het oplossen van verkeerssituaties. Zo hoef je de aandacht minder te verdelen. Uiteindelijk wordt je zo een volwassen beginnend bestuurder die veilig en verantwoord aan het verkeer deelneemt!





wat je verder nog moet weten 



wanneer beginnen?


Om deel te kunnen nemen aan een TTT (tussentijdse toets) of om je praktijkexamen aan te vragen (houdt rekening met wachttijden bij het CBR!) is slagen voor je theorie verplicht (let op; tijdelijk n.v.t.). Het is dus verstandig om snel te beginnen, zeker omdat het je ook helpt bij je praktijklessen. 

Wie op tijd begint heeft geen last van tijdsdruk, kan op eigen tempo met de theorie aan de slag (boek, cursus, online) en - laten we eerlijk zijn - kan het zich veroorloven om voor het eerste examen niet gelijk te slagen. En dat is wat 60% overkomt. Vanaf je 16e mag je op theorie-examen. Dit blijft 1,5 jaar geldig. 

Niets is meer frustrerend dan onnodige vertraging in het aanvragen van je praktijkexamen omdat je de theorie nog niet op zak hebt! Ons advies is dus om na een aantal praktijklessen direct met je theorie te starten.


wanneer ben je goed voorbereid

Als voorbereiding op het CBR theorie examen moet je uiteraard de theorie goed beheersen. Dat kan met een theorieboek of met online beschikbare theoriestof. Zo leer je welke verkeerstheorie je moet beheersen voor je CBR theorie examen. 










Het Verkeershuis biedt in elke cursus naar keuze standaard een geschikt boek en/of een handige online verkeer App.


Ben je leergierig en leer je graag en makkelijk? Dan kan je de stof goed doornemen en met oefenvragen en oefenexamens beoordelen of je klaar bent om je theorie examen te doen. Een cursus is dan misschien niet nodig.


In de praktijk zakt echter meer dan 60% de eerste keer voor het examen. Te laat wordt duidelijk dat je 200 pagina‘s verkeerstheorie niet ‘even snel‘ voor je examen beheerst. Zeker niet met lesstof die  ‘verplicht’, taai en soms niet zo interessant is.

 


Onze klassikale theorie opleiding kun je het beste 3 á 4 weken voor je examen starten. Dat geeft je voldoende tijd om - naast rijlessen - de theorie met het boek en/of de online App (nog) verder onder de knie te krijgen. De app helpt je bovendien bij het plannen van de te leren onderwerpen. Informeer tijdig of er plaats is!


 

Ergens anders rijles?
Voor het volgen van onze theoriecursus maakt dat niet uit! Praktijkles volgen bij Het Verkeershuis is niet verplicht.

 


 
 
E-mailen
Bellen
Info